Choď na obsah Choď na menu
 


 

              Film Princ Kaspián 

 

Uplynul jeden rok od doby, kedy Peter, Susan, Edmund a Lucy Pevensiovci opustili kráľovstvo Narnie a vrátili sa späť do normálneho života. Čakajúc na vlak do internátnej školy sa znova prenesú do iného sveta, aby sa opäť postavili zlu v podobe krutého Miraza, ktorý má v úmysle zabiť svojho synovca - princa Kaspiana, aby tak získal trón pre svojho syna.

Novozélanďan Andrew Adamson začal pracovať na scenári k Princovi Kaspianovi ešte počas režírovania prvej Narnie. Po celosvetovom úspechu filmovej adaptácie prvého zo sedemdielnej série detských fantazy románov spisovateľa, belfastského rodáka a blízkeho priateľa J. R. R. Tolkiena - C. S. Lewisa, Walt Disney Pictures a Walden Media bez váhania odklepli 200 miliónový rozpočet pre sfilmovanie ďalšieho príbehu o štvorici súrodencov, ktorí prekročia hranice reálneho sveta, aby prostredníctvom boja proti zlu pochopili význam priateľstva, hrdinstva a slobody.

Vyhľadávanie exteriérov trvalo produkcii dlhých 8 mesiacov. Okrem Írska, Argentíny a Číny sa hranice Narnie presunuli na Nový Zéland, do Slovinska, Poľska a tiež, podobne ako pri prvom filme aj do Českej republiky.

Prvá klapka padla v polovici februára v Aucklande. Morská rezervácia na polostrove Coromandel, poslúžila ako vstupná brána, ktorou sa deti vrátia do Narnie. V apríli sa štáb presunul na náš kontinent, konkrétne do filmových štúdií Barrandov, kde vyrástli kulisy Mirazovho hradu či Aslanovho vrchu. Na začiatku leta sa v regióne slovinskej rieky Soča nakrúcala bitka na moste, ktorého inšpiráciou sa stalo premostenie postavené armádou Júliusa Cézara, za účelom prekročiť Rýn. Realizácii tejto scény predchádzalo niekoľko mesačné vyjednávanie so slovinskou vládou, avšak producenti boli neodbytní, nakoľko miestny región sa najviac podobal novozélandskej prírode a ušetril filmu niekoľko miliónov.

 

Princ Kaspian má takmer dvojnásobok (1500) záberov vyžadujúcich špeciálne efekty, než jeho predchodca. Časový plán produkcie, však poskytol filmárom na čarovanie s počítačmi oveľa menej času ako u Leva, šatníku a čarodejnice. Preto a z časti i pre nižšie dane bola triková základňa Narnie vybudovaná v Londýne. Najuznávanejšie britské spoločnosti, špecializujúce sa na vizuálne efekty, si rozdelili prácu na Aslanovi, Bohovi rieky, Mirazovom hrade, finálnom boji, scéne s tunelom, vlkolakovi a mnohých iných nezvyčajných obyvateľoch fantazijného sveta. Jednou z hlavných priorít bolo dokonalejšie vyobrazenie tvorov obývajúcich Narniu. Napríklad kentaurovia sú v tomto filme schopní naraz viesť dialóg a a vierohodne klusať, vďaka počítačovému softwaru, ktorý prepočítaval vplyv pohybu na mimické svaly. Vizuálne efekty tiež zvýšili počet komparzistov v hlavnom súboji zo 150 (armáda Narnie):300 (Mirazova armáda) na 1000:5000. Interakcia hercov s digitálnymi postavami, ako napr. Lucinkino objatie Aslana, už po prvej Narnii nepredstavovalo žiadnu väčšiu výzvu. Naopak nekonečnú prípravu si vyžadovalo zobrazenie Boha rieky, pri ktorom museli špecialisti na vizuálne efekty ovládnuť vodný živel, tak aby sa pohyboval v súlade s obrysmi tela.

Britský filmový skladateľ Harry Gregson-Williams, ktorý sa okrem prvej Narnie podieľal na hudbe napríklad k Shrekovi či Kráľovstvu nebeskému, sa pri komponovaní nechal ovplyvniť celkovým temnejším nádychom filmu. Dynamické skladby obohatené o runické a latinské chóry dokresľujú bojovnejšiu, hrdinskejšiu a akčnejšiu atmosféru pokračovania.